W drodze do brazylijskiego raju
Pod koniec tego roku na brazylijskim wybrzeżu ruszają zdjęcia do „My Way to Paradise” – polskiego filmu o kitesurfingu.
Pod koniec tego roku na brazylijskim wybrzeżu ruszają zdjęcia do „My Way to Paradise” – polskiego filmu o kitesurfingu.
Produkcja łącząca fabułę z dokumentem będzie efektem współpracy Gremi Film, na czele którego stoi Grzegorz Hajdarowicz, oraz Woodpecker Motion Pictures – producenta, który zaistniał w świecie filmowym dzięki „Allseasons: Kite Movie”, czyli pierwszemu polskiemu pełnometrażowemu dokumentowi o kitesurfingu.
30 września 2021 r.: uroczysta premiera „Allseasons”, produkcji Woodpecker Motion Pictures – w kitesurfingowym świecie wydarzenie bez precedensu. Na premierę trafia Grzegorz Hajdarowicz. Podczas eventu poznaje Dariusza Kabscha, założyciela firmy Woodpecker MP. Od razu znajdują wspólny język – obaj od dwóch dekad są zakochani w kitesurfingu. To sport, który w uproszczeniu polega na pływaniu po powierzchni wody na desce podobnej do snowboardu lub deski surfingowej, której pęd nadaje latawiec. To do niego przyczepione są linki zwieńczone „barem”, który trzyma kitesurfer. W 2024 r. ma zadebiutować jako dyscyplina olimpijska.
Hajdarowicz wspomniał Kabschowi o pomyśle na realizację wspólnego projektu już podczas premiery. Wtedy ruszyła wspólna inicjatywa obu producentów: „My Way to Paradise” – historia, w której amerykański dziennikarz przyjeżdża do Baia Formosa, by stworzyć materiał o zawodach kitesurfingu. Szybko jego uwaga przenosi się na społeczność kitesurferów zjeżdżających tam z całego świata oraz ich wyjątkowy sposób na poszukiwanie szczęścia i wolności z domieszką adrenaliny.
Film ma być dokumentem, ale główna oś fabularna została rozplanowana w formie scenariusza. Według producentów ma to zagwarantować jeszcze bardziej angażujące doświadczenie dla widzów, gdy oczami dziennikarza będziemy przyglądać się tak zawodom sportowym, jak i ich bohaterom. Chociaż „My Way To Paradise” to polski projekt rozwijany tam już od ponad roku, będzie rozgrywał się w Brazylii – bliskiej pomysłodawcy i producentowi Grzegorzowi Hajdarowiczowi.
Hajdarowicz jako producent filmowy na koncie ma m.in. „City Island” z Andym Garcią w roli głównej, ale jest również właścicielem „Rzeczpospolitej”, a od 12 lat także honorowym konsulem Brazylii. Duże ambicje sprawiły, że nabył też leżące nieopodal Krakowa studio filmowe Alvernia Studios, wyglądające z lotu ptaka niczym futurystyczna kolonia na Księżycu. Co dla projektu „My Way to Paradise” najistotniejsze Hajdarowicz jest miłośnikiem kitesurfingu, dzieląc tę pasję z córką.
Dariusz Kabsch, czyli CEO Woodpecker MP, na „kajcie” pływa od 18 lat. Tyle samo czasu zajmuje się produkcją filmową, a w kategorii dystrybucji filmów sportowych można go uznać za jednego z krajowych liderów. Od 10 lat wspólnie z 9th Plan oraz Multikinem wprowadza na duży ekran dokumentalne produkcje sportowe z całego świata, a wspomniane wcześniej „Allseasons: Kite Movie” to produkcja na światowym poziomie, która wygenerowała duży szum w branży.
„Allseasons” to pierwszy polski pełnometrażowy dokument o kitesurfingu. W potencjał filmu uwierzyły takie firmy, jak Samsung i Redbull. Zdjęcia powstawały zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy i Afryki. Warto odnotować, że zdjęcia w Polsce pochodzą nie tylko z wybrzeża Bałtyku, lecz również z Tych i Bielsko-Białej, co koresponduje z tytułem i przesłaniem filmu; kitesurfing nie musi ograniczać się do nadmorskich plaż w środku lata.
Tak ambitnego projektu jak „My Way To Paradise” nie da się zrealizować bez wsparcia partnerów. Tych jednak nie brakuje – pierwszym z nich jest ceniona polska firma Nobile (ich RC2000 Snowkite został uznany za najlepszy na świecie – ISPO Award). Nobile, lider wśród producentów sprzętu kitesurfingowego, słynie na rynku z innowacji. Zawodnicy Estrela Kite Challenge będą mieli okazję przetestować nowe modele desek Splitboard, opatentowanych przez producenta. Deski NHP Split zostaną wprowadzone na rynek w 2023 r.
Twórców filmu cieszy tak duże zainteresowanie branżowych gigantów. Projekt kończy obecnie etap preprodukcji, lecz jak podkreślają, są otwarci na rozmowy z potencjalnymi sponsorami, którzy tak jak oni fascynują się sportem. Dariusza Kabscha i Grzegorza Hajdarowicza połączyła pasja. O pasji, która zespoliła całą społeczność, będzie też opowiadać „My Way to Paradise”. (red.)
Skomentuj